Starlight

The Disclaimer





Assalamualaikum and Welcome my BELOVED READER's. Disini hanyalah tempat meluahkan segala cerita yang terkubu dihati sama ada manis mahupun pahit. thanks for coming and reading :)

Travel This Site



The Cbox Song



♦ URL Blog not email ,, please ? :)
♦ Harsh words & Anon not allowed




Credits


Basecode by: Mrs AF
Template by :
Ihza

All rights reserved ® Your Name 2011 - 2012


menanti dan terus menanti


Sunday, June 3, 2012 9:53 PM 0 Atashinci(s)

assalamualaikum..

jeolous aje rasanya bila dengar kawan ramai dah mula start study ! ada yang dapat matrix, uitm, dan ipts2.. pada mulanya memang ingat nak masuk ipts jugak, tapi bila fikir-fikirkan balik, banyak sangat nak pakai duit. memang la boleh nak meminjam ptptn..tapi bila nak membayangkan waktu nak bayar balik tu.. aishhh.. benda macam ni kita harus berfikir panjang..nanti lepas habis belajar belum tentu lagi dapat kerja, duit ptptn macam mana pun still kena bayar.. kalau dapat kerja pun belum tentu gaji besar.. umur 23, 24 dah berhutang berpuluh-puluh ribu..
aku tak nak la sampai macam tu kan.. aku bercakap ni pun berdasarkan dari pengalaman orang sekekeliling aku.

now lebih baik aku ambik keputusan untuk still lagi duduk rumah menanti result temuduga pertanian hari tu dengan result e rayuan upu.
pasal e rayuan upu tu, aku rasa macam tak confident jer boleh dapat, yer la berapa orang yang
dapat 4A 5A tak dapat masa semakan UPU hari tu..pada situ dah nampak berapa ramai yang akan buat rayuan..apalah nak dibandingkan result spm aku yang tak seberapa tu dengan diorang kan. apa pun aku percaya bahawa rezeki allah tu ada di mana-mana. cuma cepat atau lambat jer.

pasal result temuduga institut pertanian semanjung malaysia tu pun aku tak berani nak cakap sangat. sebab terlalu ramai yang memohon. alhamdullilah masa temuduga aku da cuba buat yang terbaik. tengok la nanti macam mana keputusannya.

okey la sampai di sini sahaja post buat kali ini, tak tahu nak story apa dahh ,, :)

tiada manusia yang mahukan kegagalan dekat dunia ni, kecualilah memang manusia itu sendiri yang memilih untuk ke jalan kegagalan.